Happiness at Work Hero Case

Happiness at Work Hero Case

wo, 09/13/2023 - 11:55

Happiness at Work Hero Case by Week van het Werkgeluk

Tijdens de week van 25/09 tot 29/09 vindt de week van het werkgeluk plaats. Week van het Werkgeluk gaf UniPartners de kans om toe te lichten hoe wij als organisatie inzetten op welzijn en een gezonde work-life balans van al onze medewerkers. Ze schreven er een Happiness at Work Hero Case over waarin alle welzijnsinitiatieven van UniPartners worden uitgelegd.

De visie van UniPartners over welzijn: elke schakel telt!

Bij UniPartners staan onze medewerkers centraal. Wij geloven dat zij de belangrijkste schakel vormen in het succes van ons bedrijf.
Onze visie is gebaseerd op het idee dat elke schakel in onze organisatie van vitaal belang is (van medewerker, consultant tot management) en het welzijn van elke individuele medewerker essentieel is voor het welzijn van het geheel.

We streven ernaar om een omgeving te creëren waarin iedereen zich gewaardeerd, ondersteund en geïnspireerd voelt. We zorgen voor de nodige middelen en initiatieven om het welzijn van onze consultants te bevorderen.

Over hun werkgeluk initiatieven

Lunch & Learn met SoUPtime

Met dit initiatief dragen we bij aan het welzijn van onze medewerkers door het faciliteren van lunch- en learn-sessies waarin ervaringen en learnings worden gedeeld. Iedere maand wordt er een bepaald topic besproken zoals bijvoorbeeld grenzen bewaken, overuren, gezonde work-life balans, enzovoort.

Dit biedt deelnemers de mogelijkheid om inzichten te verkrijgen over het behouden van een goede werk-privébalans en het effectief benaderen van conflictsituaties.
Daarnaast spreken collega’s over hun ervaringen en luisteren naar elkaars tips, waardoor SoUPtime ook een gevoel van samenhorigheid en ondersteuning creëert.

Groeigesprekken

2x/jaar vinden functioneringsgesprekken plaats waarbij we inzetten op individuele groeigesprekken.

Door zowel technische als welzijn gerelateerde gesprekken te voeren, bieden we onze medewerkers de mogelijkheid om niet alleen te groeien op professioneel niveau, maar ook om hun welzijn en tevredenheid te versterken. Dit draagt uiteindelijk bij aan een hogere motivatie en betere prestaties.

Alle collega’s die functioneringsgesprekken uitvoeren, hebben een cursus loopbaancoaching gevolgd en passen deze inzichten naar eigen kunnen toe.

Bovendien investeren we ook via het aanbieden van diverse opleidingen in de groei van onze medewerkers zodat ze kunnen streven naar persoonlijke doelen.

UP Moving mission: Gezondheid en vitaliteit

Meer bewegen heeft impact op zowel de fysieke als de mentale gezondheid. Daarom bevorderen we gezonde levensstijlkeuzes door onze UP Moving mission, waarbij we onze collega’s uitdagen om meer te fietsen, lopen of wandelen.

We hebben een challenge gelanceerd waarin we met alle collega’s samen de afstand naar Lapland en terug willen wandelen, fietsen en lopen (een plek waar we in februari 2024 trouwens met het bedrijf ook écht naartoe gaan).  Doorheen de challenge delen we tips met onze collega’s en organiseren we zelf ook twee wandelingen.

Teambuilding 

We willen het werkgeluk ook stimuleren vanuit collegialiteit en verbondenheid met collega’s.
Daarom de vele events en de teambuildings die we organiseren in onze organisatie, per competence center en per aantal jaren ancienniteit.

We geloven dat sterke onderlinge banden leiden tot een goede werksfeer en betere samenwerking.

CLUP dag

Tijdens onze CLUP dag nodigen we consultants uit voor een ‘thuiswerk’dag op ons kantoor. Een lekkere lunch en een leuke activiteit samen staan dan op de agenda, een ideale manier om informeel met de collega’s te kunnen praten.

Mensgerichte focus

Onze focus op mensen betekent ook dat we openstaan voor feedback en suggesties. We luisteren naar onze medewerkers en streven naar continue verbetering op basis van hun input. Dit zorgt voor een cultuur van betrokkenheid en empowerment:

  • Met de welzijnsbarometer peilen we elke maand hoe collega’s zich voelen bij hun project en of ze een gesprek willen. Zo houden we de vinger aan de pols.
  • In de betrokkenheidsenquête bevragen we onze collega’s op verschillende topics, zoals bijvoorbeeld of ze hun werk opzij kunnen zetten tijdens de vakantie, over energiegevers of -vreters, over hun realisaties, …. We bespreken de ervaringen met een kleine groep en zetten verbeteracties op waar nodig.
  • De inhuis ontwikkelde “Wie is wie” app zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers makkelijk hun weg vinden en met hun vragen terecht kunnen bij hun coach, manager of collega.
Nieuws Volg de ontwikkelingen in het veld op de voet
Blog Complimenten

Complimenten Geven en Ontvangen: Tips voor een positieve werkomgeving! 

Complimenten geven en ontvangen kunnen krachtig

Lees dit artikel
Van Voornemens naar Gewoontes

Van Voornemens naar Gewoontes

In het begin van het jaar, wanneer de klok midd

Lees dit artikel
Alle artikelen