Leen Van der Auwera - Management Assistant bij UniPartners
Nieuws

Werken bij UniPartners: Leen van der Auwera

27 september 2021

Wie is Leen?

Als Management Assistent bij UniPartners ben ik met verschillende zaken bezig. Dat gaat van loonverwerking en facturatie tot het ontvangen en begeleiden van medewerkers en ondersteuning van de boekhouding. Door dit diverse takenpakket sta ik ook in contact met heel veel medewerkers bij UniPartners en dat geeft me echt energie. Als ik mezelf moet omschrijven zou ik zeggen dat ik een goedlachs persoon ben met een positieve kijk op de wereld, die open staat voor iedereen. Ik hecht heel veel belang aan familiale waarde(n). Mijn familie, mijn gezin maar ook mijn bescheiden vriendenkring hebben een belangrijke plek in mijn leven. Ik geniet echt van de talrijke bijeenkomsten en feesten die we samen hebben. Ik sta bewust in het leven. Ook al heb ik niet alles tot in de puntjes lang vooruit gepland, ik geniet van het NU, laat het leven op me afkomen en haal het positieve uit elke dag. Wanneer je de dag met een lach tegemoet gaat merk je dat je zoveel positiefs terug krijgt. 

 

Is er iets of iemand waar je naar opkijkt?

Ik volg de Bucket List Family. Als je die nog niet kent moet je die zeker eens opzoeken. Een koppel met kinderen die op een dag besloten om heel hun hebben en houden te verkopen en de wereld rond te trekken. Zo ontdekken ze de mooiste locaties samen met hun opgroeiende kinderen. Ik vind het ongelooflijk knap hoe je zo’n grote stappen kunt zetten en organiseren. Iets dichter bij huis zijn mijn ouders mijn grote voorbeelden in het leven. De manier waarop mijn ouders voor het gezin zorgen maar ook de familie bij elkaar houden is in mijn ogen sterk. Hoe ze ervoor zorgden dat hun vier kinderen nooit iets te kort kwamen, hoe ze tot op vandaag nog overal mee helpen met allerlei klussen en verbouwingen, hoe je voor om het even wat bij hen terecht kunt. Geweldig!

 

Ik heb het liefst zo weinig mogelijk negatieve mensen in mijn buurt. Mensen die enkel het negatieve kunnen benadrukken missen echt al het positieve in het leven. Het kan zeker gebeuren dat iemand een heel slechte dag heeft en dat gewoon even kwijt moet aan een luisterend oor. Dat overkomt iedereen wel eens. Ik laat de mensen dan hun verhaal doen want dat vind ik belangrijk. Iedereen moet zijn of haar mening dan kunnen uiten en daarvoor kunnen ze ook bij mij terecht. Als die negativiteit echter blijft aanhouden neem ik daar wel subtiel afstand van. Ik kan en wil me niet laten meeslepen in negativiteit want daar heeft niemand uiteindelijk een boodschap aan. 

Ik had UniPartners al opgezocht via de website en voelde meteen een klik met de visie en de waarden

Hoe ben je bij UniPartners terecht gekomen?

Eind 2013 ben ik bij UniPartners gestart via een individuele beroepsopleiding (IBO). Ik kwam uit een heel andere sector die meer verkoopgericht was en ik was op zoek naar een administratieve job omdat ik dat wel graag doe. Mijn zoektocht naar een nieuwe werkgever duurde echter niet lang want al snel werd ik bij UniPartners uitgenodigd voor een gesprek. Ik had UniPartners al opgezocht via de website en voelde meteen een klik met de visie en de waarden. Het familiale en het menselijke werd ook benadrukt en dat zat voor mij al goed. Hoewel ik heel weinig ervaring had heeft Unipartners me alle kansen gegeven om die kennis en ervaring op te doen in een omgeving die er zich ook toe leent. Ik mag echt van geluk spreken met mijn collega Katty die me steeds heeft bijgestaan met enorm veel geduld. Nog steeds trouwens! Wanneer twijfels toeslaan is ze er steeds om me aan te moedigen en te helpen. Hoewel we soms ook heel hard van mening kunnen verschillen vullen we elkaar heel goed aan. 

 

In het begin van mijn carrière bij UniPartners werkten Katty en ik allebei aan de loonverwerking en facturatie voor zowel IT als finance. Om een nog betere opvolging te kunnen garanderen hebben we besloten om het werk mooi te verdelen. Ik nam finance en RACS voor mijn rekening terwijl Katty zich ontfermde over IT, Freelance en UniPartners Group.

 

Wat drijft je in je job?

Ik heb verschillende drijfveren in mijn job. Ik ga echt graag werken en ik ben ook graag effectief op kantoor. Wanneer ik ‘smorgens aankom voelt het voor mij echt als thuiskomen en dat is voor mij heel belangrijk. Het bruist hier, normaal gezien, ook altijd van het leven. Dat zorgt ervoor dat ik op tijd en stond met iedereen wel eens een praatje kan slaan. Verder hou ik ervan om mijn collega’s te kunnen helpen door een oplossing te zoeken wanneer ze vragen of problemen hebben. Ik krijg daar altijd positieve feedback van en dat geeft me enorm veel voldoening. Daarom maak ik er een punt van om in nauw contact te staan met de consultants.

Ik kijk steeds vol bewondering naar de mensen die op professioneel vlak al wat kilometers op de teller hebben staan en de positiviteit die ze met zich meebrengen

Hoe ben je omgegaan met de drastische veranderingen van de voorbije periode?

De grootste verandering was uiteraard het thuiswerken. Voorheen werkten we altijd op kantoor omdat alle dossiers daar ook aanwezig zijn. Het was in het begin dus wel even zoeken hoe we dat van thuis kunnen verwerken maar dat verliep uiteindelijk vrij vlot. Ik vond het ook niet zo erg om plots meer thuis te zijn met de kinderen. Wellicht ook omdat ik me hier wel kan afzonderen om mijn werk te doen. Ik kan me inbeelden dat dat niet zo evident is als je je moet concentreren op je dagelijkse werk met enkele rondlopende kinderen in dezelfde kamer. Naarmate de situatie evolueerde konden we gelukkig al snel terug naar kantoor om voor de nodige permanentie te zorgen. Ik mis mijn collega’s wel. Dat merk ik aan de energie die ik krijg wanneer ik de collega’s terug ontmoet op kantoor. Dat contact kan je op geen enkele manier vervangen. Een gezonde combinatie van thuiswerk en kantoorwerk lijkt me ideaal om de flexibiliteit thuis te kunnen combineren met de gezellige aanwezigheid van collega’s.

 

Waar ben je trots op?

Ik ben trots op de mensen waar ik mee samenwerk. Ik kijk steeds vol bewondering naar de mensen die op professioneel vlak al wat kilometers op de teller hebben staan en de positiviteit die ze met zich meebrengen. Dat voel je gewoon in de wandelgangen bij UniPartners en dat maakt me enthousiast.

 

Hoe vul jij de waarden kennis, ervaring en maturiteit in?

Kennis is uiteraard belangrijk. In mijn job is het bijvoorbeeld cruciaal om op de hoogte te blijven van de steeds veranderende sociale wetgeving. Ervaring en maturiteit bouw je gaandeweg in je traject op. Voor ik bij UniPartners aan de slag ging werkte ik in een totaal andere sector. Ik verkocht namelijk bruidsjurken. Dat heeft me geleerd hoe ik het best met verschillende mensen kon omgaan. Ik bracht dan telkens enkele uren door met de bruid om haar droomdag te kunnen waarmaken. Daarbij werd in een grondig gesprek achterhaald welke persoonlijkheid de bruid had, welke visie ze voor ogen heeft, in welk thema de dag moet verlopen etc. Dat waren best wel persoonlijke en emotionele gesprekken. Die ervaring in gespreksvoering helpt me vandaag nog steeds om te gaan met de verschillende persoonlijkheden die ik dagelijks tegenkom. 

 

Als er één ding is dat je zou kunnen veranderen. Wat zou het dan zijn?

Ik had liever enkele verre reizen gemaakt voor ik aan het gezinsleven begon. Meer van de wereld zien. Al zeg ik niet dat dat er nooit meer van zal komen. Het zal eerder wat opschuiven naar later. 

Nieuws Volg de ontwikkelingen in het veld op de voet
Werken bij UniPartners - Kristof Claessens

28 juli 2021

Werken bij UniPartners - Kristof Claessens

Kristof kennen jullie als onze in huis communicatie en marketing specialist.

Lees het artikel
Alle artikelen